вторник, 31 март 2009 г.

OnLive - Ревлюция













По всички големи интернет издания вече се появи информация за новата Услуга OnLive, която би трябвало да се появи в Америка през есeнта на тази година.
Накратко това което предлага Onlive е игра на последните заглавия за PC на сървър на компанията - като единственото което се изисква от потребителите е какъвто и да е компютър или телевизор и Onlive - Micro Console - и добра интернет връзка.
Новото при тази технология е че се елиминира нуждата от мощен компютър или последен модел конзола при потребителя, тъй като всички изчисления се извършват на сървърите на компанията - а компютъра(телевизора) се използват само показване на изображенията.
Услугата беше представена по време на Game Developers Center'09 от Стив Пърлман - един от създателите на технологии като WebTv и QuickTime.

Според много специалисти тази технология е бъдещето - и аз бих се съгласил - но за момента има много проблеми, които все още не са решени.

Постоянна връзка с интернет - един от проблемите пред тази технология е интернет връзката - ако се прекъсне връзката между вас и сървърите - не можете да играете. А за да подкарате системата на що годе приличното качество от 720p ще ми е нужна връзка от 5mb/s - за сега не се споменава възможност за игра на 1080p.

За сравнение - нямате проблем да играете на сегашните конзоли - дори и изобщо да нямате интернет - това определено има голямо значение.

Location, Location, LOCATION - Според създателите на системата тя ще може да гарантира качествено изживяване само ако сте в обсег от 1600км от сървърите.
Това също е огромен проблем особенно за нас - българските геймъри - това означава че ще трябва да чакаме сървър за Източна Европа - което едва ли ще се случи скоро - така, че все още не изхвърляйте Xbox-овете и PS3-ките.

Не плащаш - Не играеш - Педполага се че системата ще се заплаща - чрез месечна вноска, което ми се струва малко проблемно - Ще илюстрирам притеснението си с един пример:

Имам 10 игри за Xbox 360 - за които съм дал - 1300 лв. - не съм си платил лайв акаунта - и не мога да ги играя онлайн - но мога да си играя офлайн - колкото си искам дори и никога вече да не платя лайв акаунта си.

Имам 10 игри на OnLive - за които съм дал - 1300 лв. - не съм платил акаунта си за OnLive или интернета си - и не мога да използвам нито една от тези игри - без да си платя отново... - това, поне за мен е голям проблем!



От друга страна системата има много приимущества пред сегашните.

Hardware - OnLive елиминира нуждата от нови конзоли или ъпгрейд на компютъра - тъй като ъпгрейдите ще се случват на сървърите без потребителите да го усещат.

Йо хо хо и студена вода - При тази система реално пиратството ще бъде елиминирано - тъй като всичко се случва на сървърите на компанията - където няма как да се пиратства.

Гейм дизайн без граници - при сегашните технологии - игрите винаги са лимитирани от хардуеъра - на теори сървърите на OnLive - би трябвало да са доста по мощни от всеки компютър който може да се купи - това означава че няма да има лимитации за игрите, като мощ на процесор или на видеокарта. Друго приимущество е че дизайнерите на PC игри ще пропускат проблема с ръзличния хардуеър при потребителите - игрите ще работят само на една система и ще се тестват само на нея.

Дали системата ще е успешна - нямам идея - но със сигурност ни показва накаде ще се насочи гейм индустрията в бъдеще. Няма да се изненадам ако подобна технология се прилага и в следващите конзоли на Microsoft и Sony.

Няма коментари:

Публикуване на коментар