понеделник, 15 април 2013 г.

Rage - Изненадващо цветен апокалипсис

Още от момента в който се появи, имах желание да пробвам новото произведение на id, но след като прочетох ревютата желанието ми леко се изпари, тъй като те описваха историята като плоска и играта като поредния шутър. Преди около седмица, обаче минах през Пулсар и си напазарувах Rage за Xbox 360 за непетенциозната сума от 29лв. При тази цена, просто нямах управдание да не задоволя любопитството си.

Историята на шутъра се развива в бъдещето, метеорит е унищожил голяма част от планетата и сега по нея се разхождат мутанти, мародери и всякъви невероятни същества. Значителна част от изживяването е шутър но е включена забавна и приятна част с битки на четири колела. Оръжията са прекрасни варияции на съществуващи оръжия. Играта включва мултиплейър компонент, който е изцяло автомобилен, както и ко-оп, със стрелба от първо лице за двама.

След като сложих играта в Box-a и търпеливо изчаках инсталацията(нещо почти задължително за Rage - може да намали времето прекарано пред екрана зареждане почти наполовина) се пренесох в цветия апокалипсис на id. Първата ми изнеада беше артистичната посока приета от художниците на Кармак, за първи път, игра създадена от неговата компания може да се похвали с наистина интересен, цветен и огромен свят. Няма ги кафявите, еднообразни коридори на Quake или тъмната и тягостна атмосфера на Doom. В новия продукт небесата са ярко сини, скалите и пустините оранжеви и контрастни, а героите интересни и забавни(поне визуално).


Визията определено ме зарадва, но това което ме зариби и не ме накара да остана с Rage до край беше геймплея. Не само скороста на реакция с 60те кадъра в секунда на играта, които са поддържани почи през цялото време(За разлика от Call of Duty), но и изпипаните и забавни оръжия. Особени любимци ми станаха Windstick-а, пистолета и помпата - оръжия с които унищожаването на враговете се превръща в страхотно кърваво удоволствие. Начина по който тичащите към мен мутанти губеха главите си, просто не устаря до края на играта, всеки унищожен враг носеше радост. Впечатлен съм от това колко чудесно се управлява виртуалното ми аз, дотолкова че сега ми е трудно да играя друг шутър и да не ми се иска да имам скоростта и удоволствието което ми донесе тази игра. Автомобилните битки и състезания също са достатъчно интересни, възможността за ъпгрейди и различни возила поддържат свежесста и на тази част от геймплея.

Rage има и проблеми, разбира се, съгласен съм че историята не вдъхновява и героите са абсолютно еднопластови, системата за сейв не е добре измислена и играта е лесна. От id имат по какво да работят, но няма спор че това е страхотен апокалипсис който приятен за гледане и изключително забавен за игра. Чудесно е че създателите на играта най-после усле успяха да създадат свят, който е интересен за виртуалния обитател и технология която впечатлятлява, дори на 7 годишния Xbox 360. Пробвайте го, заслужава си!

Играно на Xbox 360 (Rage: Anarchy Edition)

Няма коментари:

Публикуване на коментар